Субота, 18.05.2024, 07:53Вітаю Вас Гість | RSS
Мій сайт
Меню сайту
Категорії розділу
Мої статті [11]
Правознавство 10 клас розробки урок Міжнародні відносини у 1871–1900 рр конспект уроку 5 клас історія Украї
Форма входу

Каталог статей


Головна » Статті » Мої статті

Перехід учнів з початкової в середню ланку
Перехід учнів з початкового в середню ланку школи - одна з педагогічно найбільш складних проблем, а період адаптації в 5-му класі - один з найважчих періодів шкільного навчання. В останні роки в педагогічній і психологічній літературі багато говориться про складності цього періоду навчання, що він став сприйматися мало не як об'єктивна криза розвитку дітей 9-10 років, що породжує серйозні педагогічні проблеми.
Підстав для такого твердження більш ніж достатньо: стан дітей в цей період з педагогічної точки зору характеризується низькою організованістю, іноді недисциплінованістю, зниженням інтересу до навчання та її результатами, з психологічної - зниженням самооцінки, високим рівнем ситуативної тривожності. Це означає, що збільшується число дітей, що зазнають значні труднощі при навчанні та адаптації до нових умов організації навчального процесу. Для них особливо важлива правильна організація адаптаційного періоду при переході з початкової школи в середню ланку.
Тому увага педагогічного колективу школи, повинно бути орієнтоване на забезпечення якості освіти як умови сталого розвитку шкільного співтовариства, постійно зростати увага до проблем адаптації школярів.
Перехідний період з початкової школи в основну позначається на всіх учасниках освітнього процесу: учнів, педагогів, батьків, адміністрації школи, фахівців психолого-педагогічної служби. Часто наслідки бувають негативними, що обумовлено:
зміною соціальної обстановки;
зміною ролі учня;
збільшенням навчальної навантаження;
зміною режиму дня;
різницею систем і форм навчання;
нестиковкою програм початкової й основної школи;
відмінністю вимог з боку вчителів-предметників;
зміною стилю спілкування вчителів з дітьми.
Спостереження за учнями, спілкування з ними в цей період показує, що вони дуже розгублені, не можуть зрозуміти, як будувати стосунки з педагогами, які вимоги обов'язкові для виконання - до школяра вперше пред'являється багато вимог з боку багатьох людей. На п'ятикласника обрушується потік інформації з незрозумілими для нього словами, термінами. Є і така категорія дітей, які в силу свого емоційного стану, створюють безліч організаційних труднощів.
1. Одна з основних проблем - добитися того, щоб для дітей була створена комфортна атмосфера на уроці, щоб діти не боялися ходити на урок.
2. Використовувати таку педагогічну технологію як створення ситуації успіху на уроці. Необхідно дати можливість дітям проявити себе по можливості. На основі діагностики вчитель визначає, кому яке завдання дати, щоб дитина обов'язково його виконав і пішов з уроку з почуттям власної гідності.

3. Завжди мати в центрі уваги вироблення єдиних педагогічних вимог.
При вивченні нової теми матеріал має викладаєтися вчителем гранично простою мовою, максимально доступним всім учням. Якщо вчитель бачить, що діти не до кінця зрозуміли матеріал, то пояснення повторюється.

4. У роботі вчителя важливо обережно користуватися таким тонким інструментарієм як оцінка. Проблема - виробити єдину систему при оцінюванні учнів в початковій і основній школі. Оцінка - це необхідну дію педагога в роботі з дітьми. І тут дуже важливі професійні вміння вчителя.
Оціночні впливу будуть ефективними тільки при дотриманні ряду умов:
емоційна врівноваженість педагога;
доброзичливий тон при оголошенні позначки будь-якого рівня;
порозуміння душевного стану дитини = не покарання відміткою,
Якщо все-таки трапляється так, що учень написав, наприклад, контрольну роботу на "2", то він запрошується на додаткові заняття, і йому дається таке завдання, яке не можна не виконати, бо воно розробляється персонально.
Питання по домашньому завданні займає одне з основних місць в процесі навчання., Часто вони приводять до різкого збільшення навантажень. І треба визнати, що медики цілком справедливо б'ють з цього приводу на сполох. Часто наші вчителі використовують диференційований підхід: домашнє завдання дається різного рівня, і учні самі вибирають, який варіант їм виконати. Природно, що якщо учень виконав завдання більш складного рівня, він заохочується.
Сучасному вчителю необхідно вміти педагогічно доцільно використовувати в корекційної -розвиваючої, профілактичної та діагностичну роботу ігрові технології. Саме гра сприяє створенню ситуації успіху для кожної дитини. Гра дозволяє зняти психічне напруження, так як у випадку невдачі гру можна повторити кілька разів. Навчальні ігри - це ігри сприяють засвоєнню текстової інформації, розвитку вмінь і навичок, необхідних для оптимального навчання, що розвивають сприйняття, увага, пам'ять. Інші особливості гри: активність учасників, цікавість, колективність, проблемність, творчий характер, емоційна забарвленість.
Категорія: Мої статті | Додав: Ян (12.01.2013)
Переглядів: 705 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
Архів записів
Правознавство 10 клас розробки урок Міжнародні відносини у 1871–1900 рр конспект уроку 5 клас історія Украї
Друзі сайту